728x28 Ads

Good housekeeping: iron/seterika

Assalamualaikum,

Hi kak shima! :) (kirin tau akak baca)

Heee...

Seterika atau iron kat Malaysia ni ada bermacam-macam. Bak kata org x rugi lah tukang jual nih... Sebab sentiasa orang cari.

Ada macam-macam jenis. I do not know how to find a good iron. Tapi base on pengalaman dan sebagai pengguna yang memang tak gemar mengiron sebelum ni saya share kan satu iron/seterika yang bagus, reliable dan murah.



Even i request this from salina for my wedding gift... Nak lebih dasyat lagi saya request ni time tuh x bercinta pun lagi... "kire time tgh gosok-gosok baju kat bilik salina terus cakap eh iron ni mcm nenek saya pakai lah... Nanti hadiah kawin awak bg saya iron ni tau..."

Panasonic... Made in Malaysia.


Yang penting die hebat...
Kenapa saya kata dia ni hebat.
1. Dah lama di pasaran (nenek saya guna, mak angkat saya guna, mak mertua saya guna, salina guna, dan kini saya guna). Setelah berdekad die wujud masa ada demand maksudnya it is a very good product.

2. Die berat.. Maka kalau nak gosok trousers kita gunakan method press bukan iron untuk mendapatkan seluar kerja yang berbucu tajam. Saya amik initiatif untuk belajar dari sini. Dan senang untuk menggosok baju my superman hingga mendapat pujian para sahabatnya... Hehehe... Itu boleh rujuk di sini.

3. Menjimatkan masa dan tenaga sebab laras suhu dia bagus dan bertepatan dengan fabric. Saya tak ada masalah terbakar kain. Dengan berat tadi jimat tenaga saya untuk proses menajamkan baju.



4. Apa barang dia menang good design kalau x memberi apa-apa maksudkan.

5. Harganya berbaloi. Kalau tidak silap saya harganya sederhana tidak mahal dan tidak juga murah.bawah RM100 lebih dari RM50. Sesuai dijadikan hadiah kahwin.


Tips: seluar method press, shirt method iron. Ingat ya... Gosok one lump sump... Sekarang saya suka gosok baju :)

Tips: kalau ada iron lebih (hadiah kahwin contohnya) yang paling ringan/kecil disimpan untuk kemudahan time travelling yang selebihnya buat hadiah untuk kawan-kawan atau jual ( tp x smp hati nak jual, better di lanjutkan doa sahabat kpd sahabat yang lain... Kire macam kawan yg bagi kite tuh dpt lagi extra pahala...)

1 people have to say a little bit of something:

{ Dilla Karim } at: March 12, 2012 at 7:24 PM said...

hie kirin! layout your blog so lawa :)

Post a Comment

 

Copyright © 2010 • A little bit of everything • Design by Dzignine