728x28 Ads

tips kurangkan cost pertunangan - baju

tahukah anda bahawasanya baju yg saya gunakan pada majlis tersebut adalah kepunyaan bonda saya... Ya Puan Sri Vouge itu...
Ia adalah pemberian ibu mertuanya utk dulang hantaran ketika majlis perkahwinannya

Mulanya dgn saya the supersexy woman nih mengemas almari pakaiannya
kire spring clean the closet la
so mana2 yg nak dibuang saya buang
yang mana nak diberi org kami beri

Ketika mengemas terlihat oleh saya koleksi baju kurung moden, baju nikah (saya tau kerna pernah tgk dlm gambar) dan kebaya yang sgt cantik
tp mmg org dolu-dolu bajunya jarang2 barang kali ya
maka tersebutlah kisah baju itu saya temui

Saya terus cuba ia muat cuma almaklumlah
Puan Sri Vouge persis model
Anaknya cumer org2 kerdil bersama snow white kainnya labuh sikit
segala jenis terjunan dan larian untuk menunjukkan baju itu kepada Tan Sri Sporting

Tada... "abah cantik x? boleh la angah pakai nih, x yah buat baju lagi just alter pinggang saja dan tambah beads ker???"
Tan Sri Sporting "haa, cantik! cantik! tp kene rendam dulu kelam warnanya nih."

setibanya Puan Sri Vouge dgn lenggang lenggoknya dr opis
supersexywoman sua kan padanya
perkataan pertama
"eh mana jumpa? Kurusnya ma dulu, kire ma dulu macam angahlah kurusnye..."

duh!!!
bonda dont you get the idea???
ya! ya she get it...

maka bermulalah process penambah baikan baju itu

dari ini

kepada ini


dan bila org memuji bj itu die x cakap pun baju itu anak die yg cantikkan tp
"eh anjang /i/akak/saya dlu kurus sampai die boleh pakai, baju anjang/i/akak/saya dulu nih"

humpppp!

maka tips kali ini
**cuba selongkar lemari ibu anda, makcik, atau kakak
mungkin ada terselit baju2 seperti ini
**alterkan sedikit, maka ia jadi bj anda your masterpiece hahaha
jimat hanya beli manik jer dan upah org pendekkan kain dan kecikkan sedikit pinggang
**Vintage is in...


sehingga kini im looking forward to wear that baju
penat tuh sampai dinihari saya menjahit manik tuh,, sebulan lamanya saya ambil masa (buat ketika lapang)

jimat lagi...

p/s: untuk tips jimat pertunangan click pertunangan pd label dibawah

0 people have to say a little bit of something:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 • A little bit of everything • Design by Dzignine