728x28 Ads

Jangan mengeluh

Sesungguhnya kene kuat kalau Inginkan sesuatu dalam hidup. Ya saya sendiri mengaku ingin bangun tidur bersiap dan memilih baju yang banyak seperti gerobok kimora lee simmons, menukar jam tangan macam zizan raja lawak menukarnya dalam scene maharaja lawak akhir, keinginan untuk ' im feeling gucci' dan menitip gucci handbag atau 'im feeling chanel' dan bergaya dengan handbag chanel pada kala ingin keluar rumah, dan kalau bisa... punya lingerie penuh collection victoria secret... Ohhhh pyjamas la senza juga menikam kalbu... Tapi itu semuakan orang kata duniawi?

Kata-kata orang yang tidak bersyukur....

Saya tidak tahu sama ada saya ini dilahirkan didalam kategori yang mana....

Saya bersyukur dengan apa yang saya punya harini...
Punya suami yang SubhanAllah... Terbaik dan yang pasti menyayangi saya yang kuat merajuk dan pulang lewat dari kerja (dimana dia acting like a house husband most of the time)
Keluarga yang cukup-cukup rukun... Saya sayang kedua-dua ibu saya... Owh mungkin ketiga-tiga ibu saya owh atau empat mungkin lima atau lebih lagi(merangkumi ibu yg menjaga saya, makcik sedara saya dan ibu pada kawan-kawan saya!)
saya gembira bile berkumpul dgn saudara mara saya... Our bonding are getting stronger walaupun ramai yang dah beranak pinak... Betul kata orang the more the merrier...

Dan yang pasti saya tau saya punya kawan-kawan yang sehidup semati dengan saya.

Saya cukup minum makan n pakai...

Tetapi saya mahu lebih dari itu...
Apart from keinginan berbelanja keinginan untuk menjadi lebih baik seperti kerjaya yang lebih mantap kesihatan yang lebih baik dan punya lebih masa untuk melakukan lebih banyak perkara dan explore dunia nih...

Things was not revolve around us only, its effect others n we have to share...

Apa yang kita tuju mungkin datang mengikut waktu waktu yang telah ditetapkan Allah.


Setiap individu pasti ada rasa keinginan untuk hidup selesa dan intrepetasi hidup selesa adalah berbeza.

Dlm pandangan saya hidup selesa yg saya inginkan spt yg tlh dinyatakan mungkin bg sesetengah org hidup saya adalah hidup selesa.

When i breath in with this topic, saya x perlu mengeluh kerana ada individu lain yang ingin tempat saya yang diamggapnya selesa... Dan saya perlu mengindahkan tempat selesa saya hidup sekarang nih dgn memperbaiki diri dan berusaha keatas impian saya.

Saya kini jatuh ke dlm kategori realistik. Bersyukur dlm masa yg sama mengidamkan sesuatu bersifat materialistic. Maka usaha amatlah di alu- alukan untuk menginjak kan diri ke alam impian yang diidamkan.

Things is not impossible. I think i aiming for something realistic for me to achive.

Im not aiming for a private jet or maserati or a house in hampston n friends with ivanka trump! I mean not just yet for this current moment.... Heeee



- Posted using BlogPress from my iPod

Location:Putra LRT

1 people have to say a little bit of something:

{ Hanim Salleh } at: July 12, 2011 at 4:50 PM said...

yup!!!jgn mengeluh..klu kiter skang ni rsa susah..sbnrnya, ad orang yg lgi susah dari kiter..bersyukur lah dengan ap yg kiter ad skang..

Di dalam duduk diantra dua sujud (erti) :
Wahai Tuhanku, ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupilah aku, angkatlah derajatku, ber rizqilah aku, tunjukilah aku, sehatkanlah aku, dan maafkanlah segala kesalahanku.

Telah lengkap didalam solat kiter doa yang kiter nk ucap, cuma kiter tak sedar akn itu..

Renung2kan dan selamat ber'amal... (^_^)

Post a Comment

 

Copyright © 2010 • A little bit of everything • Design by Dzignine