728x28 Ads

About a man


Good news everybody exam Over!!!
There is something I would like to share, about an article I read in a mag. Quite an interesting topic for us girls, kiter dapat tahu apa kata lelaki, but this time it might be meluatkan. Y?. just read it. Artikel dr seorg lelaki tentang “perempuan bagaimana yg menjadi pilihan hatinya”. I gonna list down his choices & used the same words as he did.

  • Saya hendak calon isteri saya ada ciri2 Islami, x semestinya dia pakai tudung labuh.
    X terikut perempuan moden sekarang yg ramai suka ‘pakai baju adik’
  • Pandai hormat orang tua dan berbudi bahasa
  • Yg peramah juga mmg antara pilihan mula2 saya . Kalau asyik bisu saja susah juga
  • Tentu sekali saya hendak cari yg pandai masak, paling2 tidak masak sayur kegemaran saya. X kiralah sayur lemak ubi keledek, sayur lemak terung, gulai masin pedas ikan keli atau patin, sayur lemak buah betik atau gulai darat daging lembu.
    Kenalah juga pandai dan rajin gaul sambal tumbuk dengan isi durian untuk buat sambal tempoyak kesukaan saya.
  • Kalau hendak kemana2 janganlah bersiap lama sangat.saya ini jenis yg x boleh menunggu lama2 Janganlah nak membebel macam2
  • Boleh saja kemana2 pd bila2 masa. Kalau asyik nak berkepit saja kerjanya mmg saya x boleh
  • Kalau boleh, saya hendak cari yg pandai mengaji. Saya akan rasa sangat bahagia kalau si sia dapat lagukan ayat al-Quran sebaris dua ke telinga saya buat pengulik lena
  • Jika pandai baca puisi mmg itulah yg jadi pilihan hati
  • Lagi senang kalau si dia cekap memandu, bolehlah sekali-sekala saya hanya duduk di sebelah.
  • Lagi seronok kalau dia jenis yg romantic
  • Syarat2 untuk jadi buah hati saya mmg banyak lagi tetapi cukup dulu setakat ini,,,
    Lastly dia Tanya,, “siapa cukup syarat, angkat tangan.”

To say the truth man, ramai giler yang layak angkat tangan tapi ergh duh sume tak nak kat kau,,


K n some other friends baca and we come out with a few conclusions,
Obviously he is pemalas, isteri baca Quran dier tido!Isteri drive die lepak jer,, wut the ,,,, or maybe dier x tahu baca kehkeh
Definitely kuat makan and high in cholesterol,, man we love cooking for our love ones but x nak lah jadi balu cepat sangatkan.


I read this somewhere, it goes “Janganlah harapkan isteri seperti Saidatina Fatimah jika peribadimu tidak seperti Saidina Ali.”
Think about it everybody,,,and what do you think?


about me that you might not know:
I love reading a mag start from the back page,,

0 people have to say a little bit of something:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 • A little bit of everything • Design by Dzignine